Яким має бути новий підручник  з української мови для НУШ? На це питання шукають сьогодні відповіді вчителі, науковці, видавці. Упродовж січня фокус-група, створена КОІПОПК та видавництвом «Ранок», до якої ввійшли небайдужі філологи різних громад Київщини,   активно працювала над тим, щоб установити рівень відповідності підручника «Українська мова 5 клас» автора Інни Літвінової ідеям НУШ та очікуванням учителів. Такі групи працювали і в інших регіонах України. Кожен учасник оцінював за певними критеріями підручник, давав рекомендації, пропозиції, 19 січня виступали на вебінарі, ділилися враженнями.

03 лютого з ініціативи видавництва «Ранок» та Університету менеджменту освіти Національної академії педагогічних наук України відбувся Міжнародний форум «Трансформації в освіті: виклики і перспективи». На різних платформах працювали видавці, учителі, науковці, виступали представники із Фінляндії, Сінгапуру, близько двох тисяч учасників зібралися, щоб обговорити актуальні проблеми НУШ. На секції мовно-літературної галузі модератором була Л.Шевченко, методист видавництва «Ранок», виступали автори підручників  — І.Літвінова, І.Хворостяний, учителі-практики, зокрема і Рубан С., учитель Ірпінської СЗОШ І-ІІІ ступенів №12 з вивченням іноземних мов (школа лінгвістики) ім. З. Алієвої поділилася враженнями про роботу за новим підручником.

Зараз надруковано 5 частин посібника з української мови для апробації в «пілотних» класах, їх укладено відповідно до Модельної навчальної програми «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795).

Підручник  з мови  – це не мовознавча енциклопедія, збірник вправ і завдань,  а пізнавальний, доступний , цікавий порадник у навчанні, за яким учень залюбки самостійно може працювати (у світлі дистанційного навчання це особливо важливо). Його призначення – поглибити знання з мови за попередні роки навчання й розширити коло компетентностей учнів, доповнити цілісну картину цієї науки. Автори змістовим і формальним наповненням підручника мають сприяти поглибленню зацікавленості учнів мовними явищами, пошуками творчого втілення вивченого в різних проєктах, конкурсах, повсякденному користуванні  засобами рідної мови в різних ситуаціях. Саме тому в ньому має бути підказка, чим можна скористатися, щоб вивчити повніше те чи інше філологічне питання, де і як знайти потрібний матеріал, як створити власне висловлення.

До підручника планують розробити матеріал для вчителя, робочий зошит для учнів, є електронна підтримка, є здоровий діалог із автором, який  і дослухається до пропозицій, але й має власне бачення щодо нового підручника з мови для НУШ.

С.Рубан