Дитячий садок – велика країна,
А серце країни – маленька дитина
Найпершою станцією сучасного мегаполісного освітнього метрополітену є дошкільна освіта. Системне управління якістю – нова парадигма управління у сфері дошкільної освіти, що пов’язана з висуненням якості в низку пріоритетних завдань функціонування системи дошкільних навчальних закладів.
Триває постійний пошук шляхів творчого зростання дітей з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей та можливостей зростати здоровими, вільними та щасливими. Забезпечення якісної та доступної дошкільної освіти, виховання здорової та компетентної особистості є головними пріоритетами управління освіти, дошкільних навчальних закладів міста.
Важливою якісною характеристикою результативності роботи садочків є стан здоров’я їх вихованців. Зберегти психічне і фізичне здоров’я кожної дитини – одне з провідних завдань дошкільного закладу. Всі діти у садках охоплені постійним медичним обслуговуванням на безоплатній основі. 14 старших медичних сестер і 3 лікаря проводять динамічне спостереження за станом здоров’я і фізичним розвитком дітей, за організацією рухового режиму, оздоровленням дітей дошкільного віку та первинною профілактикою захворювань.
Для дітей з особливими освітніми потребами в регіоні функціонує 6 логопедичних груп і 3 логопункти. В них 334 дитини навчаються й отримують лікувально-відновлювальну терапію та корекційно-реабілітаційну допомогу. Здобуття дошкільної освіти дітьми, які потребують відповідної реабілітації, корекції фізичного або розумового розвитку здійснюється за окремими програмами й методиками як у дошкільних навчальних закладах у групах спеціального призначення, так і в умовах інклюзивної освіти в групах загального розвитку. В місті та селищах функціонують 6 інклюзивних груп, в яких отримують кваліфіковану допомогу 110 дітей.
Домінанти розвитку дошкільних навчальних закладів міста – якість, інноваційність, конкурентоспроможність.
Від якості дошкільної освіти залежить якість освіти на наступних ланках, тому пошук методів поліпшення управління якістю освітніх послуг у дитячих освітніх закладах міста – соціально значуще питання.
Покращення якості освіти у закладах дошкільної освіти координується по таких напрямках:
якість освітнього середовища ;
якість освітнього процесу ;
якість результатів освітнього процесу ;
доступність якісної освіти;
відповідність освітнім стандартам;
наступність у здобутті якісної освіти.
В ЗДО задекларували свою орієнтацію на стратегію сталого розвитку, працюють на засадах гуманної педагогіки.
В освітній процес закладів дошкільної освіти впроваджуються такі інноваційні технології та інноваційні методики:
-елементи ТРВЗ та елементів технології розвитку творчої особистості за методикою Г. Альтшуллера;
-навчання читанню за методикою Г. Домана;
-навчання ранньому читанню за методикою М.Зайцева;
-впровадження педагогічних технологій М.Монтессорі;
-сенсорний розвиток раннього віку за допомогою впровадження пальчикового ігротренінгу;
-використання спадщини В.О.Сухомлинського;
-розвиток пізнавальної сфери дошкільників за допомогою багатоканальної діяльності;
-використання прийомів казко – терапії з метою розвитку творчих та мовленнєвих здібностей;
-використання аудіювання , як виду мовленнєвої діяльності;
-застосування методики М. Єфименко “Театр фізичного виховання”;
-використання пальчикового ігротренінгу;
-впровадження елементів елементарного музикування за системою Карла Орфа.
Провідним мотивом у діяльності садків є пошук нестандартних форм виховання і навчання дітей, формування їх самостійності, пізнавальної активності, розвитку здібностей.
Особливості розробки та впровадження системи НАССР у харчоблоках закладів освіти. Презентація
Основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів. Презентація
Особливості розробки та впровадження системи НАССР в закладах дошкільної освіти. Презентація
Організація роботи закладу в умовах карантину: нормативні орієнтири. Презентація
Як організувати методичну роботу в дитсадку віддалено. Презентація
Робота в умовах пандемії: інструкція для медсестри дитсадка. Презентація.
Як протистояти пандемії: робота психолога під час карантину. Презентація
ЗДО №4 «Казка» «Робота педагогічних працівників на час карантину» Презентація
50 обов’язкових завдань для дошкільника на карантині (ознайомитись)