В умовах тривалого вимушеного карантину, припинення навчання безпосередньо в закладах освіти, вчителі продовжують освітній процес з використанням технологій дистанційного навчання. Відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України та департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації (Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти в умовах дистанційного навчання ( лист ДОН КОДА від 12.03.2020 р. № 12-01-18/927) педагогічні працівники  м. Ірпеня та селищ Ворзель, Гостомель, Коцюбинське налагодили дистанційну комунікацію з учнями та батьками. Навчання учнів організовується відповідно до освітніх програм закладів освіти з урахуванням методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти в 2019-2020 навчальному році ( лист МОН від 01.07.2019 р. № 1/11-5966), враховуючи   матеріально-технічні можливості учасників освітнього процесу.

Заклад освіти та педагогічні працівники скористались академічною свободою вибору   форм і методів  дистанційного навчання використовуючи:

  • сайт закладу освіти;
  • офіційні сторінки закладу освіти у соціальних мережах;
  • блоги педагогів;
  • інструменти цифрового навчання https://miyklas.com.ua/, www.edmodo.com,  Google-сервіси (Classroom);

              cистеми дистанційного навчання A-Tutor, e-Front, Moodle тощо;

  • перегляд телеурків проекту «Всеукраїнська школа онлайн»
  • інші сервіси дистанційного навчання.

Ефективно застосовуються у підготовці до занять та рекомендуються учням до використання::

  • програмне та науково-методичне забезпечення  розміщене на сайті МОН України https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya osvita/navchalni-programi;
  • електронні підручники https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/pidruchniki/elektronni-pidruchniki;
  • електронну бібліотеку ДОН КОДА https://books.kyiv-oblosvita.gov.ua/;
  • електронні бібліотеки закладів освіти;
  • методичні рекомендації щодо особливостей навчання учнів в умовах дистанційного навчання, психолого-педагогічного супроводу під час дистанційного навчання, учнів з особливими освітніми потребами та інформаційні ресурси для формування ключових компетентностей у педагогів та учнів, що розміщені на освітньому порталі КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів» (https://www.kristti.com.ua/uvaga/).

тематичні вебінари для педагогічних працівників та здобувачів освіти   https://www.kristti.com.ua/uvaga/

Дистанційне навчання – освітній процес, у якому вчитель, або група вчителів, проводять уроки віддалено у просторі або часі від учнів. З метою розширення можливостей організації цього виду роботи, рекомендуємо до застосування трендові  безкоштовні дистанційні платформи та інструменти , які вже застосовуються педагогами міста Ірпеня та селищ Ворзель, Гостомель, Коцюбинське:

HangoutsOnAir є платформою, яка дозволяє користувачам легко підключатись один до одного і миттєво створювати відео-продакшен з декількох камер.

Посилання: https://hangouts.google.com/

ClassDojo – це  безпечний і простий застосунок для спілкування між вчителями, батьками та школярами.

Додаток працює так: у кожного учня в класі є свій профайл з кількістю балів. Бали даються за досягнення (наприклад, креативність або завзятість) і віднімаються за проступки: запізнення або грубість. Чим більше балів, тим вище рівень. Учитель проєктує інтерфейс прямо на дошку, тож весь клас бачить, як радіють або засмучуються їхні аватари. Результат такого підходу миттєвий: у перший тиждень діти перебувають в захваті від своїх аватарів, а потім змінюється їхню поведінку.

Посилання:https://www.classdojo.com/uk-ua/?redirect=true

Teams  — безкоштовна версія об’єднує всі ресурси в спільний робочий простір, що дає змогу працювати з будь-якого місця, спілкуватись та обмінюватись інформацією.

Посилання: https://teams.microsoft.com/start

GoogleClassroom пов’язує Google Drive, Google Docs та Gmail разом. Кожен клас створює окрему папку на Google диску відповідного користувача Google Drive, куди школяр може подати роботу, яку оцінює вчитель.

Посилання: https://classroom.google.com/h

Cisco WebEx забезпечує зручними і практичними інструментами для спільної роботи.

Посилання: https://www.webex.com/

Мyownconference сервіс для проведення вебінарів, створення онлайн-презентацій та відеоконференцій. 

Посилання: https://myownconference.com.ua/

Zoom інструмент для відеоконференцій, який є дуже зручним для користувачів. Щоб налаштувати зустріч, потрібно створити обліковий запис або налаштувати той, що є. 

Найголовніші переваги безкоштовного сервісу :

  • ви можете зробити відеоконференцію, якщо вам потрібно поділитися нею пізніше;
  • щоб запросити учасників, ви можете поділитися посиланням для комп’ютерів або мобільних телефонів, на яке вони просто натискають або закликають приєднатися;
  • учасникам не потрібно приєднуватися до акаунта;
  • до 100 учасників;
  • обмеження 40 хв. 

Посилання: https://zoom.us/

Конструктор тестів від «Всеосвіти»

Конструктор тестів – новий розділ для вчителів, з допомогою якого можна створювати власні тести для закріплення, перевірки знань учнів, проведення самостійних і контрольних робіт.

Посилання: https://vseosvita.ua/test

ClassTime – це помічник вчителя, що збагачує урок миттєвою візуалізацією рівня розуміння та прогресу усього класу в реальному часі.

Посилання: https://www.classtime.com/uk/

ScreencastOMatic дозволяє створювати скрінкасти (запис відео з екрану монітора), відео за допомогою веб-камери або записувати екран і зображення з веб-камери одночасно.

Відео записується тривалістю не більше 15 хвилин і зберігається на комп’ютер або публікується на youtube. Запис можна ставити на паузу і міняти місце розташування рамки на екрані.

Посилання: https://screencast-o-matic.com/

РayРоsitвіртуальне освітнє середовище для створення і спільного використання інтерактивних відео-уроків.

Вчителі можуть працювати з будь-яким онлайн-відео (скрінкасти, Khan Academy, ТЕД і т.д.) і перетворити традиційно пасивний зміст відео в активний ресурс для роботи з учнями. 

Посилання: https://go.playposit.com

wizer.me   –  за допомогою сервісу Wizer.me створюєте дизайнерські цифрові робочі листи, які містять інтерактивні завдання та дозволяють вчителю швидко надавати учням зворотний зв’язок. У навчальній роботі можна використовувати цей інструмент як для формуючого, так і для підсумкового оцінювання.

Посилання:https://wizer.me/

Тільки тісна співпраця учнів, учителів та батьків дозволить забезпечити якісне навчання в складних епідемічних умовах упродовж тривалого часу.