Ми часто замислюємось над тим, яким же має бути вчитель… Розумним і здатним зрозуміти, сучасним, харизматичним, справедливим – обов’язково скажуть учні. Має любити дітей, бути ерудованим, вимогливим – доповнять батьки. Можна доповнити цей список якостей наступним: вчитель має бути професіоналом, патріотом, гуманістом і альтруїстом. А в загальному: потрібно прагнути поєднати всі якості для того, щоб бути вчителем XXI століття! Сьогодні важливо розуміти, що вчитися потрібно протягом усього життя.
Сучасний світ ставить нам нові виклики, дедалі актуальнішою стає навичка вміти швидко пристосовуватися до змін і бути гнучким. Для сфери освіти це питання особливо актуальне. Потреба переходу на змішане чи дистанційне навчання – це насправді непростий виклик для української системи освіти. Але кожна проблема – це нові можливості та привід, щоб почати робити те, що давно потрібно було зробити. Для дітей – навчитися організовуваним свій освітній простір самостійно в домашніх умовах. Для вчителів – використовувати технології дистанційного і змішаного навчання. І тут постає багато запитань: як освоїти цифрові сервіси і оптимально обрати інструменти комунікації для роботи; як організувати групову роботу із застосуванням технологій дистанційного навчання; як оцінити учнів та контролювати активність кожного з них; які моделі змішаного навчання можна використовувати; як налагодити ефективну взаємодію всіх учасників освітнього процесу.
Вчителі Приірпіння ефективно продовжують підвищувати свою професійну компетентність в даному напрямі. Це навчання в рамках студії онлайн-освіти «EdEra», курси та вебінари на платформі спільноти активних освітян «Всеосвіта», навчання на одному з найкращих онлайн-курсів України та світу «Prometheus», українському освітньому онлайн-порталі «На урок» і десятках інших .
У методичному освітньому просторі дієвими є вайбер-спільноти учасників шкільних та міських методичних обʼєднань, де систематично відбувається обмін актуальною інформацією щодо новинок дистанційної освіти в розрізі кожного навчального предмету. Для учителів та керівників закладів освіти працює сайт управління освіти і науки Ірпінської міської ради, де розміщена актуальна інформація щодо особливостей освітнього процесу в умовах карантину.
На базі закладів загальної середньої освіти Приірпіння функціонує 7 обласних майстер-класів та педагогічних студій (Кривенко О.І та Махнівська Є.М.- керівники гуртків ІЦПО, Литвиненко І.Л. – керівник гуртка ІЦТДЮ, Шпильківська О.О та Павленко К.М. – ЗОШ №13, Дмитренко О.В. та Устименко О.Б. – ЗОШ №17), де дистанційно навчаються близько 100 освітян регіону за різними темами, зокрема щодо особливостей використання електронних ресурсів : «Диджитилізація освіти».
На базі Ірпінської ЗОШ №18 працюють виїзні курси підвищення кваліфікації Київського обласного інституту підвищення кваліфікації педагогічних кадрів. Роботу розпочато очно, а продовжено дистанційно у шести групах (дошкільна освіта, початкова освіта, фізико-математичний цикл, іноземні мови, українська та зарубіжна література, заступники з НВР). Близько 130 педагогів навчаються на цих курсах та отримують знання щодо використання дистанційних технологій в освіті.
Нових форм за умов пандемії набули міжнародні стажування педагогів, наразі вони відбуваються в дистанційному форматі. Вчителі Ірпінського НВК «Школа І-ІІ ступенів – Коцюбинський гуманітарний ліцей» Любов Городиська та Тетяна Марценюк єдині представляють Київську область у групі з 50-ти освітян, які з 15 листопада по15 грудня 2020 року проходять міжнародне стажування, що дає можливість вивчити особливості впровадження дистанційної освіти у європейських країнах. Стажування організовано ELPD, FUNDACJA SZKOLA Z KLASA. Метою стажування є удосконалення методичних та практичних навичок та професійних компетенцій вчителів середніх та початкових шкіл, директорів середніх навчальних закладів та їхніх заступників, викладання останніх унікальних методів, набуття досвіду впровадження викладання у сфері європейської середньої школи, забезпечення обміну інформацією та розширення контактів для реалізації основних положень Закону України «Про освіту», а також Концепції «Нова українська школа».
Педагог повинен ставитись творчо до процесу передачі знань, не боятись змін, саме це має стати аксіомою для вчителя в сучасних надскладних умовах! Саме тому наші вчителі навчаються, удосконалюють власні компетенції, намагаються максимально задовольнити освітні потреби сучасного молодого покоління.