Якщо порівняти щасливе майбутнє дітей з особливими освітніми потребами з веселкою, що утворює місток через усе небо, то саме по цьому місточку хочеться піднятися до мрії, до мети спеціалістів інклюзивно-ресурсного центру Ірпінської міської ради, допомогти дітям соціалізуватися і успішно адаптуватися в суспільстві.
Як не можна роз`єднати веселку, так і не можна уявити ні дня без спілкування з дітьми і їх батьками. Спеціалісти ІРЦ ІМР продовжують підтримувати спілкування з батьками та опікунами дітей шляхом використання дистанційних технологій за допомогою онлайн-ресурсів (мобільних додатків, вайбер-групи, електронної пошти, на сторінці фейсбук, у групі «Інклюзивно-ресурсний центр Ірпінь» тощо).
Лише в тісному професійному співробітництві можливе досягнення успіхів у розвитку дитини, гармонізації його особистості. І реальна допомога – сприяння соціальній адаптації. Поскільки метою центру є розвиток дитини з особливими освітніми потребами у всіх сферах життя (інтелектуальній, емоційній, фізичній, соціальній), щодня у групах розміщуються матеріали, які батьки використовують у роботі зі своїми дітьми під безпосереднім супроводом спеціалістів центру.Спеціалісти ІРЦ ІМР дають дітям найголовніше, лише ту інформацію, яку дитина може сприйняти і засвоїти,завдання даються ті, які б гарантували успіх у виконанні дитиною, переважно в ігровій формі. Заняття проходять у формі мандрівок, казкового дійства тощо. Виявляючи інтерес до захопливої форми, діти з особливими освітніми потребами водночас зацікавлюються навчальним матеріалом.Найбільш улюбленими завданнями є подорож в «Країну експериментів» та «Арт-країну». Радість пізнання, самостійного відкриття – саме цим і цікаві такі заняття.
Велика увага приділяється розвитку сенсорно-перцептивної сфери дитини, зокрема тактильно-кінестетичної чутливості, удосконаленню координації рухів, дрібної моторики, орієнтації у просторі; стимуляції вербальної і невербальної активності у процесі гри, формуванню навичок позитивної комунікації.Розвиваючі завдання, дидактичні ігри допомагають дитині з особливими освітніми потребами бути більш урівноваженою, у неї переважає добрий настрій, розвивається мислення, мовлення.
Педагоги і батьки у роботі з дитиною застосовують здоров’язберігаючі технології (фізкультхвилинки, пальчикові ігри, масаж, самомасаж, музикотерапію, кольоротерапію, трудотерапію).
Значна увага приділяється розвитку соціально-побутових навичок. Діти готують з батьками бутерброди, пришивають гудзики, саджають рослинки і спостерігають за їх ростом.
Для батьків та педагогічних працівників спеціалісти ІРЦ ІМР надають консультації у телефонному режимі, електронною поштою або по відеозв’язку. Також проводяться вебінари на платформі ZOOM, які відвідують не лише батьки й педагоги Ірпінського регіону, а й інших областей.
Не забувають спеціалісти ІРЦ про самоосвіту, професійний розвиток. Для удосконалення своїх знань, приймають участь у онлайн-навчаннях, вебінарах, конференціях.