Заклади загальної середньої освіти міста сьогодні здійснюють освітній процес в надзвичайно складних умовах, спричинених поширенням COVID-19. На жаль, останнім часом динаміка захворюваності серед учасників освітнього процесу невтішна. Школи працюють, фактично, у стресовій ситуації пов’язаній зі зростанням захворюваності, в першу чергу, серед педагогічних працівників. Адже учителі належать до категорії ризику. Станом на 27 листопада 2020 року майже 5% педагогів хворіють на COVID-19, ще 7% знаходяться на самоізоляції з підозрою на COVID-19. Серед учнів мають підтверджений діагноз COVID-19 – 0,3%, на самоізоляції знаходяться учні 39 класів, це близько 10% від загальної кількості.В такій ситуації першочерговим завданням є турбота про безпеку дітей за умови забезпечення належного рівня якості освіти. Наразі сім шкіл здійснюють освітній процес за змішаною формою (очне навчання і використання технологій дистанційного навчання). Саме за таким поєднанням у освітян закріпився термін «змішане навчання» («комбіноване навчання», «blended learning»). Ця технологія може застосовуватися для вивчення окремих тем навчального предмету, проведення окремих занять та в інших комбінаціях, які можуть реалізуватися у закладі освіти.Зважаючи на рекомендації КМУ, МОН та МОЗ України, Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, заклади мають можливість автономно ухвалювати рішення щодо формування та обрання власної гнучкої моделі поєднання очної форми та синхронного і асинхронного режимів навчання з використанням дистанційних технологій. При ухваленні тим чи іншим закладом рішення враховуються показники захворюваності, їх динаміка, кількість учнів, режим роботи закладу, можливості технічних засобів комунікації, доступних для учасників освітнього процесу, рівень використання освітніх платформ, протиепідемічні заходи тощо. Тому, єдиного алгоритму дій для всіх шкіл бути не може. Наразі маємо у школах Ірпінського регіону три моделі змішаного навчання, кожна з яких має свої переваги. Перша модель: тижневе чергування очного навчання та навчання з використанням дистанційних технологій; друга – комбінування впродовж тижня очної освіти та освіти та з використанням дистанційних технологій, за умови оптимізації внутрішнього розподілу навчальних предметів та коригування розкладу; третя – поділ класу на групи («бульбашки»), форма навчання в яких чергується щодня. Саме це дозволяє у випадку захворювання учнів, відправляти на самоізоляцію не весь клас, а лише його частину. Досить часто змішану форму навчання ототожнюють з он-лайн освітою. Насправді, це різні поняття. Он-лайн освіта, у значній мірі, наслідує очне навчання та завжди відбувається у синхронному режимі. Освіта з використанням дистанційних технологій має широкий спектр технічних можливостей – аудіо-подкасти, відеоролики, різноманітні тренажери, он-лайн тести та інше. Сьогодні, у закладах освіти міста та селищ, серед освітніх платформ, найбільше використовуються Google G Suite for Education, Microsoft Teams Office 365. Для проведення он-лайн уроків найчастіше застосовуються Zoom, Google Meet. Змішана форма навчання наразі, це вимушений крок, покликаний зменшити щоденне коло контактів вчителів та учнів і як результат уникнення піку захворюваності. Розуміємо, дистанційні технології не можуть в повній мірі замінити активне живе спілкування у стінах школи.Владою міста та управлінням освіти і науки створюються належні умови для розширення можливостей якісної реалізації змішаного навчання. Заклади забезпечуються сучасним мультимедійним обладнанням, комп’ютерною технікою, оновлюється обладнання для забезпечення шкіл швидкісним Інтернетом та збільшення зон його охоплення у закладах. Продовжується активна самоосвіта та підвищення кваліфікації педагогічних працівників, зокрема щодо розширення спектру використання різних платформ та засобів комунікації у поєднанні з сучасними освітніми методиками.Цінним є досвід викладання учителів набутий у складних пандемічних умовах, а особливої поваги заслуговують педагоги, які навіть в умовах самоізоляції, або за легкого перебігу хвороби, продовжують дистанційно проводити навчальні заняття. Дякуємо батькам за терпіння, розуміння ситуації та допомогу своїм дітям у прагненні якнайкраще засвоїти навчальний матеріал і закликаємо до конструктивного діалогу з адміністрацією шкіл, управлінням освіти і науки задля досягнення оптимального та комфортного навчання в умовах карантину. Так, не у всіх і не все вдається відразу, але ми маємо разом рухатися до максимально налагодженої системи взаємодії усіх учасників освітнього процесу, зважаючи на отриманий досвід. У цей складний час тільки згуртованість, толерантність, взаєморозуміння всіх учасників освітнього процесу дозволить спільно подолати виклики сьогодення. Закликаємо усіх неухильно дотримуватись вимог карантину, дбати один про одного та продемонструвати найкращі людські якості у процесі організації навчання за цих умов. Бажаємо усім міцного здоров’я!